< Till bloggens startsida

-Jag kör på, skåningen gav mig en puff i ryggen.

Ska inte kalla mig för fotograf, men det kan vara riktigt härligt att ha kameran upptryckt i ansiktet så folk slipper se. Underbara Fransson som tagit bilden.♥


Jag vill ställa mig och skrika, nej kanske inte, eller jo det vill jag!

Kan man inte få göra nått utan att hela världen ska få veta? Och om dom vet, varför göra det till en stor grej?
När jag var liten fick jag lära mig att alla människor är lika mycket värda, det tror jag inte på längre. Och om det nu skulle stämma, varför finns det människor som lever på att göra andra människor ledsna, arga, besvikna isåfall? Jag skulle säga att det är ett stort rop på hjälp! Är det så samhället ska se ut? Man ska gå och trycka ner varandra tills alla som en gång var goa' och glada ska grotta ner sig i sina hem?! Hur ska folk överleva?! Jag fattar inte varför, varförvarförvarför??? Den som en gång förklarar det för mig ska fasiken få nobelpriset eller något.

Jag som egentligen aldrig sätter mig och skriver vad jag känner, tyckte det var dax! Att visa MINA tankar, med MINA ord. Utan att få en hel drös med kommentarer för vad jag tycker och tänker. Liksom mitt liv mina tankar, skit i det du! Är det så svårt att förstå? Ska man behöva leva i sin egen lilla bubbla och bara hålla med alla andra, inte våga säga vad man tycker. Är det så man ska leva? Isåfall HATAR jag livet! Om du vet att du kommer slänga in en ren skitkommentar, SLUTA LÄS!

Det finns folk som inte vågar säga vad de tycker, rädda för att få en kommentar om hur fel de har. Jag är en av dom. Få sämre betyg, ingen trygghet, och framför allt, man vågar inte visa vem man är...är det så det ska va? Ska man få sämre betyg bara för att man inte vågar säga något högt i klassen, rädd för att få dendär kommentaren?! Jo gudars vilket rättvis samhälle vi lever i!

Kändisar är vanliga personer säger vi. Jo men ta dom som det då! Varför ska det grävas i deras privatliv, spridas ut en massa falska rykten om personer vi inte änns känner? Kändisar som dom så fint kallas, och om vi pratar musiker exempel, dom spelar musik för att dom älskar det! Och dom är bra på det dom gör! Ska vi inte vara glada för det då? Vad är det vi vill egentligen?! Innerst inne älskar man väl ändå musiken som personen gör, man älskar inte personen. Du känner inte änns personen... Personen som är en skådespelare är det för att han/hon älskar jobbet! Vad vore en skådespelare utan den dära skådespelar fasaden framför ansiktet? Och vad vore en sjungandes artist om den inte har sången? INGET!

Kommentarer
fransson

sjukt bra skrivit kamrat <3

2011-10-24 @ 17:54:52
URL: http://www.fransson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (Bara lilla jag som ser)

Har du en blogg jag kan titta in på?:

Kommentar:

Kom ihåg mig!
Trackback