< Till bloggens startsida

-You will always be an angel!

Jag ligger i min säng och funderar på allt mellan himmel och jord, jag har idag fått en hel del att tänka på.

Jag fick reda på att gymnasieprogramet jag sökte ska läggas ner. Det var mitt ända alternativ jag kände att jag ville gå och resten säger ju allt då. Att dom tar bort program som dom redan sagt att dom kanske ska tas bort är väl att förstå, men att ta bort ett program som ingen änns nämnt att det ska tas bort. Fyfan! Som gymnasiesökande tonåring finns det en hel del att grubbla över redan, och att då tro att man är klar med gymnasievalet och sedan få reda på att man ska göra om allt igen, kul.
Kommunen snackar om att dom ska spara pengar på skolan och gymnasiet klagar på att det blir färre och färre elever som går där. Vad tror dom änns? När dom tar bort gymnasieprogram för att ekonomin inte tillåter, tror gymnasiet då att det ska börja fler elever på just det gymnasiet då? Det är väl klart att man söker sig till andra gymnasium som har programmen och inriktningarna som man verkligen vill gå i såfall! Jävla puckon!

När jag var nere på stan tidigare idag skulle jag gå in och köpa mina favoritjeans (dom ända jeansen jag kan ha för övrigt) så fanns det inte storlek i den modellen jag skulle ha, jag frågar ifall storleken finns, men nej. Vet ni vad han säger?! Att det bara finns den storleken kvar för att modellen ska utgå!!!! Jag hade ärligt talat väldigt stor lust att slå till den stackars killen. Utgå?! Vad är det för påhitt?
För att se det hela från den ljusa sidan så kan jag vara glad över att jag lyckades pressa ner låren i storleken som igentligen var ett nummer förliten. Men byxorna är så pass mycket stretch i att jag kunde ha dom, överlycklig!! Vad säger ni om att jag har tre par byxor av samma modell i tre olika storlekar? Inte illa! Large, medium och small, de ni!

Ni kommer ihåg att jag sagt att jag ville gå på Melodifestivalen va? Jag Kan säga att jag har hittat biljetter på rad 2 framför scenen!!! Om dom är äkta vet jag ju inte riktigt... Jag hoppas bara på att dom är äkta och att jag får dom i födelsedagspresent! Hoppet är det sista som lämnar människan!

Innan jag slutar det här inlägget måste jag skicka en tanke till en ängel. Han försvann från jorden för åtta år sedan. Exakt idag. Han var bara nio år. Jag kände honom inte, men jag visste mer än väl vem han var. Jag var bara åtta år när det här hände,men jag kommer så väl ihåg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (Bara lilla jag som ser)

Har du en blogg jag kan titta in på?:

Kommentar:

Kom ihåg mig!
Trackback