< Till bloggens startsida

-Johanna leker schlagerpanel

Dansande sitter jag nu här framför dataskärmen. Hur gick det ihop?! Jag är lika pepp nu som efter alla andra lördagskvällar med Melodifestivalen. Förra året var det en skam att titta på Melodifestivalen enligt typ halva min kompiskrets (stavas det så?!), men i år, jo nu sitter minsann varenda kotte klistrade! Okej, klistrade kanske var att ta i men dom kollar! Jag lovar! Det bästa är att eh.. vågar jag skriva det jag tänkt skriva? Det bästa är att en, kanske två till och med har börjat gilla typ samma bidrag som jag! WTF!? Nu tänker ni, wow vem bryr sig? Men sanningen är den att jag och mina vänner har aldrig, never ever, haft samma musiksmak, gillat samma låtar, inte änns samma musikgenre. This is amazing! Artister så som Ulrik Munther och Molly Sandén skulle aldrig gått hem hos dom för ett, två år sedan, men nu! Yes!!! Mina vänner skrämmer mig ibland.. Jag låter som en galning gissar jag på, men jag bjuder!

Nu hoppas jag att ni hört och sett alla bidrag i årets tävling, annars kan ni sluta läsa här och klicka er vidare till nästa sida.

Jag kan nästa säga helt säker vilka som är mina tre favoritbidrag, nästan. Vilka tror ni att det är och vilka bidrag står högst upp på din topplista? Självklart lyssnar jag på dom låtarna som har så mycket schlager det kan bli i sig dvs. Perrelli, Sean Banan osv, men här nedanför är min topptrelista;

Plats nr 1!
Ulrik Munther-Soldiers
Jag är totalt nerkärad i det här bidraget! Texten, framförandet, gitarren, munspelet, Ulrik själv, ja jag kan göra den här listan hur lång som helst! Men om ni sett framförandet (som jag hoppas alla gjort) så förstår ni vad jag menar! Texten är nog nyckeln i låten, jag gissar på att det är den som är anledningen till varför låten redan ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag har inte så mycket att skriva om det här bidraget mer än att jag älskar det! Så lyssna och njut!

Plats nr 2!
Loreen-Euphoria
Vad ska man säga här? Amazing? Underbart? Förtrollande? Jag satt med hakan hängandes till knäna när Loreen hade sjungit klart, vilken röst! Hela det här bidraget är så mäktigt, häftigt, coolt, använd vilket ord du nu känner passar bäst. Den största anledningen till att jag har fäst mig vid Euphoria är helt klart Loreens röst! Gudars, någon som vill ha min stortå och jag får den rösten? Jag skulle dö för att äga en sådan röst. Speechless!

Plats nr 3!
Molly Sandén-Why am I crying
Tre saker som gör den här låten underbar. Ett, Mollys inlevelse när hon sjunger! Man ser hur alla känslor flyger ut rakt ifrån hjärtat. Två, texten, lyssna så förstår ni vad jag menar. Tre, rösten! Jag har mer eller mindre följt Molly sedan hon vann Lilla Melodifestivalen eller vad det nu heter, jag älskade hennes enorma röst från första stund! Vad ska man säga mer? Hela det här framträdandet kommer rakt från hjärtat, så hur kan man inte gilla det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (Bara lilla jag som ser)

Har du en blogg jag kan titta in på?:

Kommentar:

Kom ihåg mig!
Trackback